2022 ve 2023 Öğrenim Hareketlilikleri Bahar Dönemi Bildirimleri Hk.
Değerli Öğrencilerimiz,
2023 Proje yılı kapsamında bahar dönemi yerleşen öğrenim hareketliliği öğrencilerimiz için gidecekleri okullara bildirimleri yapılmıştır. (Sadece birkaç üniversitenin online nomination platformu henüz açılmadığından bildirim yapılamamıştır).
Öğrencilerin, nomination işlemlerinin ardından, hak kazandıkları kuruma, başvuru tarih aralığını gözeterek, başvuru yapmaları gerekmektedir. (Bildirimler sonrası karşı üniversite size dönüş yapmayabilir, bu yüzden sizin, ilgili üniversitenin web sitesinden "incoming students" alanından gerekli bilgi/belgelere ulaşarak son başvuru tarihini geçirmeden başvuru sürecinizi başlatmanız önerilir.)
Öğrenim hareketliliğinde yerleştirildiğiniz üniversiteler başvuru süreçlerinde genel olarak sizlerden kendilerine ait olan başvuru formunu, eğer barınma ile ilgili size sunacakları yurt olanakları varsa accommodation (barınma) formunu ve en önemlisi dönemsel olarak bölüm koordinatörlerinizin yardımıyla 30 AKTS’ lik ders eşleştirmesi yapacağınız Learning agreement ( Öğrenim Anlaşması) gibi evraklarınızın tamamlanıp, kendilerine iletilmesini talep etmektedir. Üniversitemiz dashboard sistemine geçmiş olduğundan hazırlayacağınız öğrenim anlaşmasını dashboard sisteminde online olarak hazırlamanız gerekmektedir. Dashboard sistemi ile ilgili bilgilendirme sunumu her birinize birim sorumlunuz tarafından gönderilmiş olup karşılaştığınız herhangi bir sorun olursa birim sorumlunuza danışabilirsiniz.
Sizlerden dil seviyenizi ve hak kazandığınızı belirten belge istedikleri durumda ise erasmus birim sorumlunuza mail göndererek talepte bulunabilirsiniz . İlgili yazılar yazılıp tarafınıza iletilecektir.
Karşı kuruma yapacağınız başvuru sonrasında, başvurunuz değerlendirilip bir sorun olmaması durumunda sizlere davet mektubu gönderilecektir.
Davet mektubunuzu aldıktan sonra SAU Erasmus birim sorumlunuza birinci grup ervaklarınızı teslim ederek Erasmus ofisi ile evrak sürecini başlatmanız gerekecektir. Evrak süreci ile ilgili bilgiye web sitemizdeki öğrenim hareketliliği başlığı altındaki belgeler bölümünden ulaşabilirsiniz: https://erasmus.sakarya.edu.tr/Study/Index/4
İlk grup evrakların teslimi sonrasında birim sorumlunuz tarafından e-devlet / erasmus başvuru alanına ilgili veriler girilecek sonrasında sizler bu platformdan vize yazınızı oluşturacaksınız. (Talep edilmesi halinde pasaport yazısı -25 yaşını doldurmuş öğrenciler için- yazılacaktır.)
Vize yazınızın imzalı halini ofisten teslim aldıktan sonra konsolosluğa başvuru yapıp vize sürecinizi başlatmanız gerekecektir. Vize başvurunuz olumlu yanıtlandığında muhasebe işlemlerinizin başlatılması için ofimize 2.grup ervakları teslim etmeniz gerekmektedir. 2. grup evrakları teslim etmeniz halinde kabul mektubu başlangıç tarihinden 15 gün öncesinde muhasebe işlemleriniz başlatılacaktır.
Faaliyetinizi bitirip dönüş yaptığınızda dosya kapama işlemlerinin başlatılması için dönüş evraklarını hazırlamalı ve ofise teslim etmelisiniz. Birim sorumlunuz tarafından evraklarınız kontrol edilip gerekli hesaplamalar yapılacak ve muhasebe işlemlerinin yapılması ile dosya kapama işlemi tamamlanacaktır.
Erasmus Koordinatörlüğü
Perşembe, 07 Eylül 2023