2023 ve 2024 Öğrenim Hareketlilikleri Bildirimleri Hk.
Değerli Öğrencilerimiz,
Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği asil yerleştime sonuçlarının açıklanmasının ardından, ofisimiz tarafından, hak kazandığınız kurumlara nomine edilme süreciniz başlatılmıştır. Nomination işleminin büyük bir kısmı tamamlanmıştır.
Faaliyeti güz dönemi başlayacak öğrencilerin, nomination işlemlerinin ardından, hak kazandıkları kuruma, başvuru tarih aralığını gözeterek, başvuru yapmaları gerekmektedir. (Bildirimler sonrası karşı üniversite size dönüş yapmayabilir, bu yüzden sizin, ilgili üniversitenin web sitesinden "incoming students" alanından gerekli bilgilere ulaşarak son başvuru tarihini geçirmeden başvuru sürecinizi başlatmanız önerilir.)
***Faaliyeti bahar dönemi başlayacak öğrencilerimiz şu an herhangi birşey yapmayacaklardır. Bahar dönemi bildirimleri Eylül 2024'te yapılacak olup bildirimlerin yapıldığı bilgisi sizlerle paylaşılacaktır.***
Öğrenim hareketliliğinde yerleştirildiğiniz üniversiteler başvuru süreçlerinde genel olarak sizlerden kendilerine ait olan başvuru formunu, eğer barınma ile ilgili size sunacakları yurt olanakları varsa accommodation (barınma) formunu ve en önemlisi dönemsel olarak bölüm koordinatörlerinizin yardımıyla 30 AKTS’ lik ders eşleştirmesi yapacağınız Learning agreement (Öğrenim Anlaşması) gibi evraklarınızın tamamlanıp, kendilerine iletilmesini talep etmektedir. Üniversitemiz dashboard sistemine geçmiş olduğundan hazırlayacağınız öğrenim anlaşmasını dashboard sisteminde online olarak hazırlamanız gerekmektedir. Dashboard sistemi ile ilgili bilgilendirme sunumu her birinize birim sorumlunuz tarafından gönderilecek olup karşılaştığınız herhangi bir sorun olursa birim sorumlunuza danışabilirsiniz.
Sizlerden dil seviyenizi ve hak kazandığınızı belirten belge istedikleri durumda ise Erasmus birim sorumlunuza mail göndererek talepte bulunabilirsiniz . İlgili yazılar yazılıp tarafınıza iletilecektir.
Kuruma yapacağınız başvuru sonrasında, başvurunuz değerlendirilip bir sorun olmaması durumunda sizlere davet mektubu gönderilecektir.
Davet mektubunuzu aldıktan sonra Erasmus birim sorumlunuza birinci grup evraklarınızı teslim ederek Erasmus ofisi ile evrak sürecini başlatmanız gerekecektir. Evrak süreci ile ilgili bilgiye web sitemizdeki öğrenim hareketliliği başlığı altındaki belgeler bölümünden ulaşabilirsiniz: https://erasmus.sakarya.edu.tr/Study/Index/4
İlk grup evrakların teslimi sonrasında birim sorumlunuz tarafından vize* ve talep edilmesi halinde pasaport yazısı (25 yaşını doldurmuş öğrenciler için) yazılacaktır.
Vize yazınızı ofisten teslim aldıktan sonra konsolosluğa başvuru yapıp vize sürecinizi başlatmanız gerekecektir. Vize başvurunuz olumlu yanıtlandığında muhasebe işlemlerinizin başlatılması için ofimize 2.grup evrakları teslim etmeniz gerekmektedir. 2. grup evrakları teslim etmeniz halinde kabul mektubu başlangıç tarihinden 15 gün öncesinde (2024 dönemi hibemizin hesaplarımıza gelmiş olması halinde) muhasebe işlemleriniz başlatılacaktır.
Faaliyetinizi bitirip dönüş yaptığınızda dosya kapama işlemlerinin başlatılması için dönüş evraklarını hazırlamalı ve ofise teslim etmelisiniz. Birim sorumlunuz tarafından evraklarınız kontrol edilip gerekli hesaplamalar yapılacak ve muhasebe işlemlerinin yapılması ile dosya kapama işlemi tamamlanacaktır.
* Önemli Not: Türkiye Ulusal Ajansı ve Avrupa Komisyonu 2024 yılı hibe anlaşması imzalanmadığından ayrıca UA’nın Üniversitemize tahsis edeceği hibe belli olmadığından asil aday öğrencilerin de hibe alıp almayacakları da bu anlaşmalara bağlı olduğundan dolayı öğrencilere vereceğimiz vize yazısı, hak kazandığına dair belgeleri hibesiz olarak vermek durumundayız. Hibe alma durumunun kesinleşmesi Temmuz - Ağustos aylarını bulabilir. Hibenin asil aday öğrencilere aktarılması da Eylül ve Ekim aylarını bulabilir.
Erasmus Koordinatörlüğü
Cuma, 05 Nisan 2024